FAQ – Nöjdhetsgaranti och Returer

Frågor om Nöjdhetsgaranti och Returer

Kan jag returnera anpassningsbara produkter?

Enligt Konsumentlagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar för de flesta produkter, men för anpassningsbara produkter, som t.ex. personligt anpassade eller skräddarsydda varor, kan denna rätt vara begränsad eller borttagen. Sådana produkter kan inte returneras om de inte är defekta eller skadade.

Vad gör jag om min vara är skadad eller defekt?

Om du mottagit en defekt eller skadad produkt kommer vi i första hand att byta ut varan. För att hantera detta, vänligen kontakta oss så snabbt som möjligt och bifoga bilder på den skadade produkten för att hjälpa oss att behandla ditt ärende snabbare.

Vad händer om jag inte är nöjd med min produkt, men den inte är skadad?

Om du inte är nöjd med din produkt, men den inte är skadad, kan du returnera den enligt våra vanliga returvillkor. Produkten måste vara oanvänd och i sitt ursprungliga skick, och du behöver returnera den inom 30 dagar från mottagandet.

Vad måste jag göra för att returnera en vara?

För att vara berättigad till en retur måste varan vara oanvänd och i samma skick som du mottog den, samt i originalförpackningen. Du kan sedan kontakta oss på Planerasmart@gmail.com för att få instruktioner om hur du går vidare med returen.

Kan jag byta en vara?

Om du har mottagit en defekt eller skadad vara, kommer vi i första hand att byta ut den. Om du önskar ett byte av andra orsaker, vänligen kontakta oss och vi kan hjälpa dig med processen enligt våra returvillkor.

Hur hanteras återbetalningar?

Om din retur godkänns, kommer återbetalningen att behandlas och krediteras till din ursprungliga betalningsmetod. Du får en bekräftelse på e-post när din retur har mottagits och godkänts.

Vad händer om jag inte får min återbetalning?

Om du inte har fått din återbetalning, vänligen kontrollera ditt bankkonto eller kontakta din kreditkortsföretag. Återbetalningar kan ta ett par dagar att synas på ditt konto. Om du fortfarande inte har fått återbetalningen, vänligen kontakta oss på Planerasmart@gmail.com.

Vad händer om varan var ett presentköp?

Om varan var markerad som en present och skickades direkt till dig, kommer du att få ett presentkort för returvärdet. Om varan inte var markerad som en present, kommer återbetalningen att skickas till den ursprungliga köparen.

Vem betalar frakten för retur?

Du ansvarar för fraktkostnaden vid retur. Fraktkostnader är ej återbetalningsbara. Om du får en återbetalning kommer fraktkostnaden att dras från din återbetalning.

Hur kontaktar jag er om jag har frågor?

Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta oss via e-post på Planerasmart@gmail.com.

Välkomstbonus 10% rabatt

Missa inte fler rabatter och nyheter om nya produkter.

0
    0
    Varukorg
    Tom